BOSNA u slici i rijeci

Tekst pod ovim naslovom ovih dana je objavljen u troje švedskih novina (Slobodni Štokholm, Miljo magazin i Varnamonyheten). Poentirao sam na lijepim fotografijama koje sam htio plasirati švedskom čitaocu i ponekom sa Balkana.


S. Kadric: Počitelj


Počitelj je najpoznatija umjetnička kolonija na Balkanu. Slikari i skulptori iz cijelog svijeta su ovdje ljeta provodili, uživajući u mediteranskoj klimi, bistroj vodi rijeke Neretve i diveći se gradu od kamena na kamenu. Prije godinu dana Vlada Bosne i Hercegovine je upravo kroz ovaj stari grad planirala izgradnju autoputa od Sarajeva do Jadranskog mora. Ovo ljeto sam išao u Počitelj da podržim proteste ljubitelja umjetnosti i lijepa okoliša da se Počitelj sačuva, uspjeli smo. Auto put će spajati Sarajevo i Jadransko more ali dalje od Počitelja.

 

Š. Kadrić: Mostar 2009, sa Safom


Emina Krzović, vodja projekta lokalni razvoj u Bosni, je tražila da održim predavanje u Mostaru krajem jula. Tema je bila ”Bosanski kulturni stvaraoci u Skandinaviji kao most povezivanja dvije kulture”, one balkanske i ove skandinavske. U prelijepom Mostaru, u punoj Sali gostiju razgovarali smo o dvjema kulturama i kulturnim radnicima koji ih povezuju. Više puta sam tih dana u sred Mostara slušao švedski jezik na ulici. Sve je više Šveđana koji posjećuju Bosnu i Hercegovinu ili sa Jadranskog mora prave jednodnevne izlete do Mostara i Starog mosta.

 

Prokoško jezero, Alma umjetnik na sa staklom


Bosna je planinska zemlja. Desetine lijepih planina  isječenih rijekama prekrivaju  ovu zemlju. Od velikih rijeka spomenimo: Drinu, Bosnu, Vrbas, Unu i Neretvu. Do 1992. sam vjerovatno bio jedan od najpoznatijih planinara u Bosni. Obišao sam sve bosanske planine i po više puta, napisao udzbenik za srudente Univerziteta u Sarajevu ”Planinarenjem do zdravlja”. Svakog ljeta kad odem u Bosnu popenjem se na neku od planina. Ovog ljeta je to bila Vranica sa katunima i velikim Prokoskim jezerom. Planina Vranica se nalazi u blizini grada Fojnice, visoka je nešto više od 2000 metara a jezero je na 1500 metara nadmorske visine. U Fojnici sam, sasvim slučajno u prodavnici umjetnina sreo moju sliku ”Pogled sa Monblana”. Uskoro sam sreo i njena vlasnika, sjajnu umjetnicu na staklu Almu, sa kojom su mi se nekad putevi ukrstili, bila mi je studentica.

 

 

Nikad nisam bio lovac, uvjek sam sa ocem bio u sukobu upravo zbog toga. On lovio puškom ja foto aparatom. I danas gdje god idem nosim fto aparat, slikam, uživam u foto-safariju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0